بهینه سازی سایت

پیوند یکتا یا permalink چیست

هر صفحه از سایت، یک آدرس منحصر به فرد دارد که به آن پیوند یکتا (Permalinks) گفته می‌شود. پیوند یکتا حالت‌های مختلفی دارد که با توجه به نیاز و سلیقه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که پیوندهای یکتا برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید یک حالت مناسب را برای پیوندهای یکتا در نظر بگیرید. در این مقاله از وبلاگ سایت ابزار وردپرس همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره پیوندهای یکتا د دتار اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 😉

بهترین پیوند یکتا در وردپرس

اگر تاکنون نگاهی به تنظیمات این بخش در وردپرس انداخته باشید، حتما مشاهده کرده‌اید که حالت‌های مختلفی برای تنظیم کردن پیوندهای یکتا وجود دارد. اما متاسفانه بسیاری از کاربران، هیچ اهمیتی به تنظیمات پیوندهای یکتا نمی‌دهند. در صورتی که بعد از نصب وردپرس، بهتر است تنظیمات پیوندهای یکتا را تغییر دهید. چرا که این بخش تاثیر بسیاری زیادی بر سئو سایت شما می‌گذارد.

حالا برای ورود به تنظیمات این بخش، کافی است وارد پیشخوان وردپرس شوید و سپس به مسیر تنظیمات > پیوند یکتا بروید.

تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس
تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، 5 حالت مختلف برای تنظیم کردن پیوندهای یکتا وجود دارد. همچنین یک حالت به نام “ساختار دلخواه” وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک ساختار جدید بسازید و حالت پیوند یکتا را خودتان تنظیم کنید. به صورت پیشفرض پس از نصب وردپرس، تنظیمات پیوندهای یکتا روی حالت “روز و نام” قرار دارد. اما بهترین حالت برای تنظیم کردن پیوندهای یکتا، انتخاب “نام نوشته” است.

البته با توجه به اینکه وب‌سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، انتخاب تنظیمات این بخش می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال وب‌سایت‌های خبری و مجله‌ای، بهتر است تنظیمات پیوندهای یکتا را روی حالت “روز و نام” یا “ماه و نام” قرار دهند. در کل مهم‌ترین موضوع این است که عنوان محتوای شما، داخل پیوند یکتا قرار بگیرد. برای مثال اگر یک مقاله با عنوان “وردپرس چیست” نوشته‌اید، بهتر است که این عنوان در پیوند یکتا وجود داشته باشد. در واقع با انجام این کار، خیلی راحت می‌توانید برای کاربران و موتورهای جستجو مشخص کنید که محتوای صفحه شما درباره چه موضوعی است.

نتیجه‌گیری کلی

پیشنهاد می‌کنیم پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت با وردپرس، حتما تنظیمات پیوند یکتا را به درستی انجام دهید. زیرا همان‌طور که گفته شد، این بخش تاثیر بسیار زیادی بر سئو (SEO) می‌گذارد. البته اگر هنگام راه‌اندازی سایت با وردپرس، تنظیمات پیوند یکتا را به درستی انجام نداده‌اید، لازم است از افزونه‌هایی مثل Yoast seo پریمیوم را استفاده کنید تا هنگام تغییر پیوندها، کاربران سایت شما با خطا 404 مواجه نشوند.

امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشیم به شما عزیزان کمک کنیم. اگر سوال یا مشکلی درباره پیوندهای یکتا دارید، در قسمت دیدگاه‌ها ارسال کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می‌دهند. 😉

ممکن است مفید باشد

‫4 نظرها

  1. سلام وقت شما بخیر
    ممنون از آموزشهای خوبی که ارائه میکنید
    آیا فارسی یا انگلیسی بودن عنوان محتوا داخل پیوند یکتا در سئو تاثیر دارد؟

    1. درود بر شما کاربر گرامی سایت ابزار وردپرس
      بستگی دارد. اگر عنوان صفحه فارسی است و کلمه کلیدی در آن قرار گرفته است؛ قطعا بله. اگر URL هم با زبان فارسی بگذارید (و در URL کلمه کلیدی هم قرار داشته باشد) از نظر سئو بهتر خواهد بود تا اینکه بخواهید از یک URL به زبان انگلیسی استفاده کنید.

  2. ضمن سلام و خسته نباشید و تشکر از آموزشهای عالی شما.
    بعد از طراحی قسمتهای زیادی از سایت با تغییر تنظیمات پیوند های یکتا از حالت پیشفرض به گزینه (نام نوشته) تمامی لینک های سایتم ارور500 میده در حالیکه اصولا باید ارور 404بده.تمام نکات مربوط به ارور 500 رو بررسی کردم با هیچ کدوم حل نمیشه مگر با برگردوندن تنظیمات پیوند های یکتا به حالت پیش فرض.با هیچ کدوم از افزونه های redirection هم ارور رفع نمیشه . لطفا راهنمایی کنید.

  3. سلام.وقت بخیر و تشکر از آموزشهای عالیتون
    چطور میتونیم پیوند یکتا رو در حالت کلی روی نام نوشته قرار بدیم و در مواردی روی دسته بندی/نام نوشته یا بالعکس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا