بهینه سازی سایت

آپدیت الگوریتم مدیک گوگل

آپدیت الگوریتم مدیک (Medic Algorithm Update) در تاریخ 1 آگوست 2018 توسط گوگل به صورت رسمی اعلام شد که در واقع یک به‌روزرسانی بر روی هسته الگوریتم گوگل محسوب می‌شود. هدف از ارائه این آپدیت جدید، بهبود در انطباق صفحات سایت‌ها با جستجوی کاربران می‌باشد. گوگل همانند گذشته هیچ توضیحی درباره به‌روزرسانی‌های انجام شده و نحوه عملکرد الگوریتم مدیک ارائه نکرد و باعث نگرانی متخصصان سئو شد. بعد از منتشر شدن آپدیت الگوریتم مدیک، سایت‌های بسیاری دچار افت رتبه شدید و کاهش نرخ ترافیک شدند.

تاثیر الگوریتم مدیک بر روی سایت ها

آپدیت الگوریتم مدیک با شروع فعالیت خود، سایت‌هایی که مربوط به سلامت، تناسب اندام و پزشکی بودند را مورد هدف قرار داد و بسیاری از این وب‌سایت‌ها دچار افت رتبه ناگهانی شدند. البته گوگل هرگز این موضوع را تایید نکرد، اما شواهد حاکی از آن است که 40 تا 50 درصد سایت‌های حوزه سلامت در این زمان، بیشترین ضربه ناشی از افت نرخ بازدید را تجربه کردند. سایت‌های دیگری که با افت رتبه مواجه شدند مربوط به صنایع دیگری از جمله تجارت الکترونیک، گردشگری و سرگمی می‌باشند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم مدیک

پس از روی کار آمدن آپدیت الگوریتم مدیک، متخصصان سئو سوالات بسیاری را در زمینه بهبود عملکرد سایت‌ها مطرح کردند. فرضیه‌های مختلفی درباره این آپدیت جدید گوگل وجود دارد که با عمل کردن به موارد زیر می‌توانید رتبه‌بندی سایت خود را در صفحه نتایج جستجو گوگل بهبود دهید.

تولید محتوا با کیفیت

گوگل در توییت خود درباره آپدیت الگوریتم مدیک ذکر می‌کند که یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن امتیاز از الگوریتم‌ها، تولید محتوای با کیفیت و مناسب است. همان‌طور که در مقالات مختلف بارها اشاره کرده‌ایم، محتوای باکیفیت، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو سایت‌ها محسوب می‌شود. برای تولید یک محتوای حرفه‌ای و مناسب، لازم است خلاقیت داشته باشید و از کپی کردن به شدت پرهیز نمایید.

گوگل قدرت درک و تشخیص محتوای کپی شده را دارند، منظور از کپی نوشتن واژه به واژه متن‌ها نیست. محتوای دسته اول و غیرکپی، به محتوایی گفته می‌شود که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد و اطلاعاتی که همانند آن در جای دیگری پیدا نمی‌شود را در اختیار کاربران قرار دهد.

ایجاد حس اعتماد در کاربران

بسیاری از سایت‌ها اطلاعات کافی درباره کسب‌کار و برند ارائه نمی‌دهند و اطلاعات تماس آن‌ها ناقص یا مبهم است. یکی از مهم‌ترین گام‌ها در کسب رتبه مناسب توسط الگوریتم مدیک، داشتن صفحات معرفی و ارائه اطلاعات کامل و شفاف است. برای کسب اعتماد کاربران بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:

  • افزودن صفحه درباره ما و بیوگرافی افراد
  • اضافه کردن نظریات مشتریان درباره خدمات و محصولات
  • اضافه کردن اطلاعات مربوط به کسب وکار در سایر رسانه‌ها از جمله لینکدین، فیسبوک، توییتر
  • افزودن اطلاعات تماس در همه صفحه‌ها و یا داشتن صفحه مخصوص ارتباط با ما

نگهداری و به روز رسانی وبسایت

برای جلب اطمینان الگوریتم مدیک لازم است صفحات سایت را به صورت مداوم بررسی و به‌روزرسانی نمایید. بهینه سازی سرعت سایت، طراحی صفحات جذاب و کاربر پسند، افزودن اطلاعات جدید و به‌روز، از جمله مواردی هستند که برای کسب رتبه‌های برتر باید به آن‌ها توجه کنید. همچنین در نظر داشته باشید طراحی غیرحرفه‌ای سایت که جذابیت و پویایی لازم را برای جذب مخاطب نداشته باشد، به راحتی نمی‌تواند در میدان رقابت برنده باشد.

افزایش امنیت سایت

برای افزایش امنیت سایت‌ها لازم است گواهینامه SSL (Secure Socket Layer) را برای وب‌سایت خود تهیه کنید. گواهینامه SSL هویت سایت را تایید می‌کند و یک راه‌حل امن برای رمزگذاری اطلاعات بین سایت و سرور می‌باشد.

طراحی سایت واکنشگرا

ممکن است تاکنون متوجه شده باشید که نتایج جستجو در موبایل و دسکتاپ متفاوت است. علت این تفاوت در محتوای صفحات نمی‌باشد، مشکل در طراحی واکنشگرای برخی از سایت‌ها می‌باشد. یک وب‌سایت در حالی که محتوای ارزشمندی را ارائه می‌دهد و در نسخه دسکتاب در رتبه‌بندی بسیار بالایی دارد، در نسخه موبایل رتبه بسیار پایین‌تری دارد. در واقع علت این تفاوت، مناسب نبودن طراحی سایت برای نمایش در نسخه تلفن همراه است.

این موضوع اهمیت واکنشگرا بودن سایت‌ها در سئو سایت و گرفتن امتیاز از الگوریتم‌های گوگل را به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین برای کسب بهترین نتایج در صفحه جستجو گوگل، طراحی سایت ریسپانسیو را در اولویت کاری خود قرار دهید.

سخن پایانی

برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک لازم است سایتی مناسب با عملکرد صحیح داشته باشید. دنیای الگوریتم‌های گوگل با وجود پیچیدگی‌های گسترده قابل فهم و شناسایی است. با استفاده از روش‌های درست و اصولی تولید محتوای باکیفیت و عدم استفاده از محتوا کپی و غیر واقعی، می‌توانید امتیاز بالایی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورید.

آپدیت الگوریتم مدیک علاوه‌بر کیفیت محتوا به بررسی کیفیت طراحی و عملکرد وبسایت‌ها و همچنین واضح و شفاف بودن اطلاعات موجود در هر سایت تمرکز می‌کند. با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و به‌روز نگاه داشتن صفحات سایت می‌توانید رضایت الگوریتم مدیک را جلب کرده و به رتبه‌های بالایی در نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا